Friday, November 15, 2019

末日博士離開交銀 轟政權滅聲 羅家聰:連走資都唔俾講


https://hk.finance.appledaily.com/finance/20191115/IPSO6WJG7VWHBZ64UQDYCI34MY/

末日博士離開交銀 轟政權滅聲
羅家聰:連走資都唔俾講


「香港末日博士」羅家聰指社會環境轉變,令金融中心的核心價值受蠶食。何耀勤攝
【人物專訪】「香港末日博士」羅家聰上月突離任職逾14年的中資交通銀行(香港),箇中原因他不願多談。惟身為中環人,不禁慨嘆社會環境轉變,令金融中心核心價值受蠶食;他認為近來很多敏感經濟數據已不能講,「以前唔係講啲好黃嘅嘢、唔係講港獨,都係任講……如今淨係有冇走資呢個話題,好多人都唔講得、唔敢講!」
記者:李芷珊
香港烽煙四起,大型銀行或投行對員工的政治取態各有政策。羅家聰指不會將自己標籤成某種顏色,但直言:「做得金融呢行都明白一個道理:我一定有立場、一定有我嘅顏色,但唔可以將佢擺落工作。」雖然無將立場帶入工作,卻要面對政權對行內過份干預、言論自由越趨收緊情況。羅透露早前跟一班行家飯聚閒談均身同感受,「如果由示威作起點得出一個結論,同政府結論唔同,佢(上頭)都唔鍾意」,可謂「一言堂」。
「政府想操控市場」
撇除政治事件,連帶跟整個市場有直接關係的資金走勢,都成禁忌。而人民幣貶值,以及中國經濟表現不景,更不能宣之於口。羅家聰還驚覺除了前公司,一眾中資銀行最近都被禁止接受記者的即時訪問,外資行也不能預測中國會否加減息,「言論自由」越收越緊,「咁我都明白點解我要走了……我exposure(曝光)咁多」。

羅指,這些不合理控制言論情況於佔中時亦曾發生,但大家避而不談並不代表事件無發生,「好似佔中咁,全世界都知」,「全線滅聲結果係咩?造市囉。你唔畀人講嘅目的係咩?政府想操控市場,我唯一諗到呢樣嘢」。

新加坡在獨裁統治下,同時做到國際金融中心。對此,羅稱要視乎政府與被管治人民的態度,「佢肯畀你統治,又統治得好,咪一個願打、一個願捱」。他認為內地有意將新加坡模式搬來香港,「覺得可以經濟放、政治唔放」,但直斥這是東施效顰,「你睇如今結局係根本收唔到科」,「權力使人腐敗,點解我哋相信市場好過獨裁?市場係眾人智慧,用眾人智慧,唔易出大錯」。
AppleDaily
不會重返「廚房」工作
相比環球經濟衰退,羅更憂慮政治對銀行體系可能帶來的影響,「成個制度畀外面感覺你係咪一個自由市場?」雖然香港是國際金融中心,但級數上仍落後紐約及倫敦,「如果想升級,唔應該做如今做緊嘅嘢,因為係倒行逆施……你要夠自由,錢可以隨意進出,人可以有自由經濟行為、資訊要流通,但現在蠶食緊」。他指歐美雖然都可能會控制市場,但有程度及觀感上的分別,「寧畀人知,莫畀人見」,資金安全十分重要,「你話你好穩陣,人哋信唔信就另一回事,金融中心係講信譽」。

早於2012年,羅家聰在一篇專欄寫道「香港前途命運的變質,不能不察」。如今本港正陷驚濤駭浪,他不諱言此事的發展方向不難推測,若經濟問題未有妥善處理,自然變成社會問題,再沒止血就惡化成政治問題,「已經係冇眼睇,再加把嘴講都不必」。

問到會否考慮重返政府工作,他搖頭,「有時撞到喺政府做嘢嘅舊同事,我第一句就話,你個廚房爆炸呀」。可能就是這一種敢言,讓羅家聰不得不走,比起處處退縮,他更加不願改變性格。







No comments:

Post a Comment