Thursday, December 29, 2016

揭破飛機爆滿真相 航空

揭破飛機爆滿真相 航空公司博盡賺錢

而家好多人都鍾意喺飛前48小時check in ,除咗想慳返啲等嘅時間,亦係想避免機位爆滿嘅事發生係自己身上。但係唔知大家又有冇諗過到底點解啲機位咁容易爆滿?今日就等小編同大家一齊解開呢個迷。
【立即讚好】全新 Yahoo 旅遊 Facebook 專頁
Yahoo 旅遊以全新樣貌登場,Facebook 專頁當然同時煥然一新!立即讚好,每日睇盡旅遊新資訊!
最近外國一個TED TALK Video 同大家詳細分析機位爆滿嘅主因,其實都係因為一個字——錢。根據非正式統計,每年全世界大概會有50,000個人持有有效嘅機票但因為機位爆滿而無辦法登機,反映其實好多航空公司都會賣出比實際更加多嘅座位。
呢一個外國嘅video 就指出航空公司之所以咁做,係為咗確保冇任何一個機位會浪費,從而可以增加佢哋嘅利潤,將有機會賺到嘅錢提到最高。簡單來講就係寧濫勿缺。
所以為咗賺到最多嘅錢,公司會透過統計數據決定到底要賣出幾多張機票,因為如果賣得太少佢哋就會嘥咗啲位,如果賣得太多呢又要被罰款同時又要浪費其它航班嘅資源,同埋要付出額外嘅酒店住宿同影響公司評價。為咗得到最準確嘅評估,公司通常會根據交通、天氣、轉機同埋時間等等嘅因素,從而預測乘客出現係指定飛行路線嘅機率,即係中學maths 堂一定會教嘅probability 。
假設一間航空公司一架客機有180個座位,每張機票價值係美金$250(約HK$1750),如果佢哋冇另外賣出,佢哋最多都只係會賺到美金$45000(HK$315,000)。但係如果另外多賣出15張機票,有15個買左機票嘅乘客無出現,佢哋嘅收入就會增加至美金$48,750。如果因為飛機爆滿而每人需要賠償美金$800(HK$5600),係最差嘅情況之下,會有15個客人會因為上唔到機得到賠償,即係航空公司嘅收入將會跌到得返美金$36,750。不過係現實入面,原來有195名乘客會同時出現嘅可能性機乎係0%,有184名乘客出現嘅可能性係1.11%。
航空公司會透過兩項方法揾岀每種情況嘅可能,而呢個情況之下198張機票會係銷售嘅理想票數,航空公司平衡各種得失之後係可以得到美金$48,774,比起冇超額賣機票係多左足足美金$4000。
如果話做生意最大嘅原則係搵錢相信都冇咩人會唔認同,所以話為咗搵錢,真係再多你想像唔到嘅事都會發生。

係旺季其實機位爆滿嘅情況都周不時聽到,估唔到原來背後係航空公司喺度搞搞震?
所以話做生意點可以唔識計數,計啱條數就可以賺到最盡。


其實航空公司超賣是公開的秘密,因為有數據去支持有多少%的旅客是No Show或臨時取消行程。航空公司的做法不礙乎升倉、賠錢給多出來的乘客。有人會很遲才Check-in,希望博升倉,其實沒有多大作用。一般航空公司會先考慮給會員升倉,今年我就試過兩次。有次是跟太太一齊,我升倉太太沒有,我拒絕升倉,最後在閘口我和太太都一同升至商務倉。有次從大阪飛回香港,有告示話如果願意乘搭下一班兩小2時後的航班,會補償2300港元,但到我Check-in時已滿額。如果唔趕時間,差不多可以賺回機票錢。










No comments:

Post a Comment